Panasonic Lumix DMC-TZ6 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 38 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-TZ6 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hansi01 06-01-2012

Er zijn betere...
Camera geeft bij voldoende licht mooie heldere foto's. Bij minder licht en binnen laat hij het al snel afweten. Voldoende instellingsmogelijkheden. Stabilisatie ben ik niet erg tevreden over. Al na een klein jaar haperde de sluiting van de lens met regelmaat en na anderhalf jaar stelde hij de foto's niet meer scherp. Dus al met al niet erg tevreden. Nu op zoek naar een betere.

jvv2 08-01-2012

Jammer. IK ben nu twee jaar en duizenden foto's verder en ik flits praktisch nooit. Hij staat altijd vast op logo fototoestel (nooit op IA, want die beperkt je hevig) en op slimme iso max 1600. Ik hoef nooit wat in te stellen en de binnen- en avondfoto's zijn zeer goed.

Skrool 22-02-2012

zelfde probleem ook binnen 2 jaar met dezelfde camera.

Gerard56Cmax 04-06-2012

hoi,
hetzelfde probleem. Heb je dit op kunnen lossen ?

Gr
Gerard

Sandrav1975 05-10-2011

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik deze camera, vlak voordat ik een concert bezocht, gekocht en ik heb hem tijdens het concert meteen uitgeprobeerd (foto's maken tijdens het concert was toegestaan). Hoewel ik wat verder weg zat van het podium, kreeg ik mooi scherpe foto's met mooie kleuren. Ik heb die avond meteen een filmpje proberen te maken, met ook goede beeld- en geluidskwaliteit (zonder vervorming van het geluid). Een jaar later bezocht ik weer een concert en zat ik op de eerste rij en heb ik de camera weer gebruikt. Ik kreeg weer prachtige foto's, waarbij iedereen me weer vraagt wat voor professionele camera ik gebruikt heb. Als ik dan zeg dat het maar een kleine compactcamera is, geloven ze me niet. Ook tijdens mijn vakantie heb ik mooie foto's kunnen maken, maar ik gebruik de camera toch merendeels als ik concerten bezoek.

Het enige nadeel is, dat het wieltje van de instellingen gemakkelijk van de stand af te halen is, maar dat is ook echt het enige.

Paul Mestrom 01-06-2011

Meer dan 2 jaar in mijn bezit. Super camera! In vergelijking met mijn Canon 50d vallen de foto's absoluut niet tegen. Zeer scherp dankzij het voortreffelijke Leica objectief. Op safari in Zuid-Afrika heel mooie dierenfoto's gemaakt.

janjoh1961 30-05-2011

Nu ruim een jaar in ons bezit en eigenlijk in vergelijking met ons vorige toestel [fujifilm s5600] toch een tegnvaller. Snel een foto nemen is er niet bij want de camera doet er veel te lang over om op te starten! Ook het fotograferen van bewegende objecten gaat vaak mis omdat het scherpstellen op het object vaak mislukt. Gewoon foto`s binnenshuis en de macrofoto`s gaat wel erg goed. Kleuren vallen ook goed mee en de bediening wijst zich eigenlijk vanzelf.

BartV 21-01-2011

Ik heb deze camera nu ongeveer anderhalf jaar in mijn bezit en ik ben er nog super tevreden mee! Als ik mijn foto's vergelijk met de foto's van anderen, gemaakt met hetzelfde kaliber camera, dan springen die van mij er echt bovenuit. De foto's zijn echt kristalhelder!

De instellingen zijn erg makkelijk te bedienen. Het voorgeprogameerde keuzemenu is ook makkelijk. Zelf maak ik regelmatig 's avonds foto's met een hoge sluitertijd. Het resultaat is dan fantastisch! Als de camera op de automatische instelling staat dan maakt hij er altijd een mooie foto van.
Ik vind het zelf altijd leuk om met de manual instellingen te prutsen om er nog iets mooiers van te maken.

Als je de accu, na een dag foto's te hebben gemaakt, weer oplaadt dan heb je geen tweede accu nodig. De vorige vakantie hebben we +/- 1500 foto's gemaakt en dat allemaal met 1 accu.

Het enige minpuntje is dat het draaiknopje van de instellingen bij het opbergen/uithalen wel eens kan verdraaien. Dit is alleen een kwestie van kijken voordat je de foto maakt.

Qua degelijkheid kan ik niets negatiefs zeggen omdat ik hem in het begin een keer op de keukenvloer heb laten vallen. Het resultaat was een kras op de kant waar hij de grond had geraakt. Verder doet de camera het nog als voorheen. Dit is ongeveer en jaar geleden gebeurd.

Als je een makkelijke en handzame camera zoekt dan raad ik deze aan!

Hamstert 25-08-2010

Superfijne camera, grote display, 12x zoom, 10mpix. Burstmode ook fijn. Handig menu, hoewel dat tegenwoordig redelijk universeel is. Zeer blij mee. Enige nadeel misschien accu,moet je wel een reserve van hebben voor de momenten dat je niet op opladen wil wachten. Geldt voor alle accu-cameras. En gebruik vooral geen none-authenticated accu's want daar doet eventuele firmware moeilijk over, geloof ik. Let bij SD kaartjes op de Class. Class 4 of class 10 scheelt 6 mb per sec !! Kan tot 32Gb Class10 kaartjes in. Toppertje in deze prijsklasse. Nog geen seconde spijt van gehad.

Anniemoppie 28-07-2010

Camera inmiddels een paar maanden in mijn bezit. Vele reizen mee gemaakt en de camera werkt fantastisch! Ben zeer te spreken over de kwaliteit van de foto's, worden echt zo mooi. Zelf ben ik best wel van het instellen op een camera en heb al ontzettend veel instellingen ontdekt, maar nog steeds ontdek je nieuwe dingen! Automatisch instellen werkt goed, zorgt altijd voor een optimale keuze van je foto.

bmi 04-06-2010

Sinds november 2009 de TZ6. Ik heb een jaar naar zo'n toestel gezocht. Gelijk drie weken naar Argentinië in 35 graden. Stof, troep, trillingen..niks aan de hand. Het is een geweldig toestel. Goede batterijen (neem er twee), een waanzinnige vergrotingsfactor, zeer stabiel (ik heb vier uur lang vanaf de rug van een rijdend paard haarscherpe plaatjes gemaakt) en prachtige foto's. Grappig genoeg is de enige overbodige knop de bekende iA-knop, die alles automatisch voor je zou doen. Nou, die knijpt dus werkelijk alles af! Ik heb hem standaard op normaal staan en ik gebruik heeel soms de scenestand voor een zonsondergang of een berg- of sfeerfoto. Als je normaal gebruikt en je software goed instelt, vooral het lichtgebruik in moeilijke omstandigheden en je witbalans, dan hoef je praktisch nooit mee iets te verdraaien. Ik gebruik ook nooit een flits en toch is alles scherp. Ik gebruik standaard 5 mb.

motorjan 13-05-2010

Fijne en simpel te bedienen camera met een erg duidelijk scherm.Het knopje om de progamma's in te stellen gaat erg licht zodat hij makkelijk verdraaid.Is wel n minpuntje.Dit is bij de tz10 een stuk beter.
De software is erg omslachtig maar wel uitgebreid.Gebruik dit dan ook niet.

Jaccio 08-04-2010

Sinds een paar weken deze camera in mijn bezit, eenvoudig in gebruik, foto's maken is een fluitje van een cent, in alle omstandigheden van goede kwaliteit behalve bij (maximaal) inzomen is het moeilijk de foto's scherp te krijgen (misschien biedt hier een statief uitkomst). Ook filmen van goede kwaliteit, zeker als je in gedachten houd dat dit een fototoestel is.
Ik heb dit toestel vooral geselecteerd vanwege het grote bereik 28-300mm, al met al een aanrader in deze prijsklasse.

bendirk 31-03-2010

Prima handzaam camera,
zeer makkelijk in gebruik , er zijn heel veel mogelijkheden kwa instelling , maar gebruik alleen nog de auto inteligente instelling ,waarmee je geweldige scherpe/heldere fotoos maakt.

Fotoos zijn ongeveer 4mb kwa groote ,maar zijn te comprimeren (wel zo handig bij emailen van fotoos)met handige progamma VSO REZISER . op internet te vinden.

Koen Hoekstra 20-02-2010

Het is zeker een goed toestel.
Ik heb hem nu al een paar maanden, er zijn alleen een paar dingen die ik voor de potentiële koper wel wil hebben verteld.
Ik verkocht deze toestellen ooit en ben in die tijd op het toestel gevallen.
Ik heb van fotografie mijn hobby gemaakt dus ik verwacht wel waat van de camera.
Dat is de reden dat ik vaak tegen de lamp loop met het toestel.
De foto's vallen heel vaak tegen door bewegings onscherpte. Ik heb al meerdere keren in een goed verlicht zaaltje foto's moeten maken waarvan ik zeker 80% van de foto's kon deleten door deze vorm van onscherpte. Dan zal je denken, dat komt door te weinig licht dus de camera moest zijn instellingen te hoog aanpassen. Dan het geval dat dit probleem ook buiten zich voordoet op een goed verlichte zomerdag.
Om over de korreligheid bij 800 iso en hoger maar niet te praten want dan is er een constante ruis door de foto.

Ik geef het toestel zeker een goede voldoende, maar een 9 voor de kwaliteit geef ik hem niet. Ik houd he bij een kleine 7. In gebruik is hij wel fijn, alleen mis ik de handmaitige standen. Die kunnen wel eens van pas komen.

Hangsnor 15-02-2010

Wat een goed toestel!! Eenvoudig in gebruik, duidelijk programma, prima zoom en vooral een lange gebruiksduur van de accu! Met name dit laatste was een reden om van camera te veranderen. In mijn vorige camera (Pentax) waren de batterijen erg snel leeg. In deze Panasonic doe ik ongeveer een maand met een volle accu! E.e.a. hangt natuurlijk van het gebruik af.
D.m.v. de 1A knop krijg je al fantastische foto's en als je de handmatige instellingen gebruikt is het resultaat (soms) nog beter.
Zoals vele anderen heb ik ook klachten over het (te) kleine tasje (hiervoor ga ik nog terug naar Dixons). Het hendeltje voor het zomen komt in het tasje een beetje in de knel en kan hierdoor beschadigd worden.
Ook het op de computer zetten van de foto's en het vertonen op de tv gaat zeer eenvoudig d.m.v. de meegeleverde kabeltjes. Zoals jullie kunnen lezen ben ik erg tevreden!

nikkootje 07-02-2010

Onlangs de limited edition aangeschaft. Keus voor de DMC-TZ6 was vrij snel gemaakt door alle positieve info. Wat een mooie en scherpe foto's maakt dit toestel! En nog lang niet klaar met expirimenteren.
Wel een minpuntje over de limited edition. Het tasje is in mijn ogen te klein. Het is wél het juiste tasje, dus voor TZ6, maar de verkoper waarschuwde al dat je voorzichtig moest zijn als je het toestel in het tasje deed, want het zoomknopje kon blijven haken aan de rand van het tasje en daardoor afbreken. Nou ja! Tis inderdaad heel erg opletten, dus dit tasje hangt nu "aan de wilgen" en heb een groter tasje met schouderband en daarin ruimte voor kaartje en extra batterij. Ook over de extra batterij kreeg ik het advies om deze pas te gaan laden als de oude batterij slechter werd, dus na een jaar of 2. Lekker handig dan zo'n 2de batterij! De limited edition is leuk, maar of dit echt het extra geld waard is?

jannie2010 19-01-2010

hallo, ik heb de camera pas een paar dagen in mijn bezit. ik word met de minuut enthousiaster; wat een mooie foto's!!! ik ben nog volop aan het stoeien en aan het uitproberen, maar de foto's in de AI stand zijn perfect.
ik ben blij met mijn aankoop en ga vlug verder uitproberen.
deze camera is zeker een aanbeveling waard.
groet jannie

peewee 03-01-2010

Camera paar weken in bezit en ben er erg enthousiast over.
De automatsche instellingen maken mooie foto's, voor diegene die iets meer willen zijn er voldoende opties. Macro foto's zijn goed, binnenfoto's/ avondfoto's zijn het best bij de Party-instelling. Verder ben ik nog volop aan het experimenteren en ben , zeker het geldbedrag, erg tevreden.

albert026 01-01-2010

Prima toestel. Makkelijk in gebruik. Perfect scherpe foto's. Gewicht en formaat zijn in mijn ogen aan de hoge kant voor een compacte camera.

Angel9009 30-11-2009

Om kwalitatief goede foto's te krijgen bij het fotograferen binnen (in huis) moet je even stoeien met de instellingen.

Mijn binnenfoto's zijn erg mooi en scherp met de optie 'party' met flits. Echt super mooie foto's!

Verder erg tevreden met deze camera.

andre71 29-11-2009

Helaas van mij geen positieve beoordeling.
Bij voldoende licht prima foto's
maar camera maakt slechte foto's bij weinig licht. (op het display lijkt het aardig gelukt. op de pc is de foto zwart)
Ook bij foto's van ruitjes of blokjes gaat het beeld op tv schitteren. (erg irritant)
Nog een minpuntje is dat met het opbergen van het toestel in het bijgeleverde tasje het aan uit knopje ongewild aan gaat. (ai, dan gaat ook de lens naar buiten in het tasje)
Ik heb de camera geruild voor een CANON SX200IS,

MarcoL 20-10-2009

Maakt goede foto's maar alleen bij voldoende licht. Als de iso stand boven de 400 komt geeft ie ( veel ) te veel ruis.

De camera heeft weinig vrije instel mogelijkheden, dat kan een voordeel en een nadeel zijn.

Ik vind het gezien de behoorlijke prijs voor een in de basis eenvoudige camera over het geheel wat tegen vallen.

grolschbuik 12-10-2009

Perfect toestel, erg scherpe foto's en erg gebruiksvriendelijk. Echt een super toestel en erg compact. Makkelijk om mee op reis te nemen. Wat ik een nadeel vind is dat je de accu uit het toestel moet halen om hem op te laden. Voor op reis betekend dit een extra lader in je bagage.

Josina 29-09-2009

Voor deze keuze hoefde ik niet lang na te denken. Deze camera scoorde bij veel tests en websites erg goed.
Zeker de combinatie met een extra accu was een goede keus, ik heb de camera voor het Bloemencorso in Zundert gekocht. Deze twee dagen zat de camera aan mijn hand geplakt! Ik heb er dan ook 350 foto's mee gemaakt.
Erg makkelijk, aanzetten, klik, en er is een mooie duidelijke foto.

besco 13-08-2009

Na lang zoeken en revieuws lezen e.d. ben overgegaan tot aankoop van deze camera. mede voor de vakantie naar zwitserland leek mij een goede camera een must.
Ik heb er absoluut geen spijt van!!!! wat een fijn toestel.
Mooie kleuren, bediening is simpel. de AI functie erg handig en filmen was beter als verwacht! zelfs zoomen tijdens het filmen, en met bijna dvd kwaliteit.

kortom: een dikke aanrader!!!!

mdb86 16-07-2009

Camera paar weken geleden gekocht met de actie dat je er een tas en een extra accu bij kreeg.
Zeer te spreken over de camera hij is behoorlijk compact maar heeft toch 12x zoom. Ook de kwaliteit van de foto's is heel erg goed. Er zijn voldoende mogelijkheden om een foto helemaal naar je zin te maken. Er zit een duidelijke nederlandse handleiding bij dus ook de leek zoals ik kan goed overweg met deze camera.

De tas die bijgeleverd werd was helaas van een verouderd type (TZ5 en lager) maar dit is netjes opgelost door het bestellen van de juiste tas.

Al met al zeer te spreken over de camera.

rob1947 13-07-2009

Ik heb het binnen fotograferen zonder flitser even vergeleken met mijn vorige toestel, een Canon A710 met vele handmatige moglijkheden. Bij dit toestel zette ik diafragma op 2.8 en verhoogde vevolgens ISO om een redelijke sluitertijd te krijgen.
Bij de TZ6 gaat alles automatisch. Alleen de mogelijkheid om of de max. sluitertijd af te grendelen, bijv. op 1/15, of de ISO waarde af te grendelen, bijv. op 400.
Nu kiest de TZ6 in mijn testen altijd voor het grootste diafragma, 3.3 en daarna wordt of tijd en ISO of tijd aangegeven, afhankelijk van gekozen max. instelling. Na nemen van eenzelfde foto met beide toestellen bleek de TZ6 voor dezelfde waardes gekozen had als de Canon met een 3.2 diafragma. Vol vertrouwen nu op vakantie.
Voor wat betreft een 2e accu, ik kwam uiteindelijk terecht bij www.subtel.nl,een accu voor 19,95 + 2,95 voor verzenden.
Een accu made in China, maar hij voldoet, wellicht iets te dik, want eruit halen was wat lastig, ik moest even schudden.